Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

11 September 2008

Sat ajer... dah 11 Ramadhan...

Pejam celik, pejam celik sudah 11 hari kita berpuasa, alangkah pantasnya masa berlalu... Apa juadah berbuka puasa??? Saya dan keluarga memang makan nasi semasa berbuka sebab cik abang dan anak2 kena makan nasik hehehehe orang melayu sungguh! Saya, semua yang halal saya boleh makan untuk berbuka cuma saya akan memilih masakan panas... dan kurangkan masakan pedas, almaklumlah saya nih ada perut buatan Jerman... kang kena gastrik, sapa nak jawab... mereka dan keluarga mereka juga hahahahahaha

Minggu sebelum puasa memang macam berlaku tapi saya tak sempat nak cerita... jadi sila baca catatan Aley untuk majlis2 tersebut... gambar pun ada... Persaraan Puan Habibah dan Majlis Sambutan Ramadhan. Sebelum posa kita lantak cukup2 hehehe

Pada 9 September, saya telah dijemput untuk berbuka puasa di Berjaya Times Hotel. Saya pergi dengan cik abang saja hehehe ciyan anak2...

Grand Ballroom


Our table... putih bersih di bulan yang mulia dan penuh berkat ini...



Shisha pun ada atas meja tapi ianya hiasan sahaja... hehehe



Mataku terus nampak ini (marinated whole lamb) dengan baunya yang sungguh menyelerakan... alamak lagi 20 minit nak berbuka la... sabar sabar...



Jemputan semakin memenuhi dewan termasuk anak2 kecik dari rumah anak2 yatim...


Banyaknya sajian pembuka selera. Alamak Chef tu bagi jelingan manja la aku amik gambar food yang dia sediakan hehehe


Lagi 10 minit berbuka, anak2 kecil ini dah serbu meja hidangan... Seronok perhatikan mereka yang teruja dapat makan di hotel mewah sebegini... Aku pun macam depa gak dapat jemputan...

My appertiser...




Murtabak dan otak2... Otak2 dia sedap gilers... murtabak dia tak kedekut inti la... yum yum yum


My main dish...


marinated lamb... makan sikit ajer buat syarat rasa sedap bau dia mengoncang qolbu...


Bubur lambuk, air teh cina dan air soya bean

Bubur cha cha



Lastly...

Terima kasih atas jemputan yea tuan rumah... Kenyang sungguh dan semua hidangan sedap2 belaka. Semoga rezeki semakin berlimpah dan jangan lupa jemput lagi saya tahun depan yea, insyallah...

.

1 comment:

mylife said...

waaaaa, best nyer dpt makan roast lamb... nyum nyum....

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009