Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

19 May 2010

Cerita jenis darah di tengahari

Makan tengahari hari ini hanya kami bertiga ; saya, Cik Ketumbar dan JJ Bilik Hujung. Sebenarnya tak ada menu istimewa sekadar mengisi perut. Dalam banyak2 cerita selama kami makan bersama pada hari2 sebelum ini, entah macamana cerita jenis darah menjadi topik perbualan kami hari ini.

Ada apa dengan darah kami??? jeng jeng jeng Allah really works in mysterious ways and subhanallah, there is no god, only Allah.


Kami bertiga wanita anggun dengan mempunyai suami yang sah dan anak2 :) ada persamaan yang mengagumkan tanpa disedari setelah bersahabat lebih daripada 10 tahun di pejabat yang sama! Bayangkanlah, sesama manusia pun kita masih ada perkara baru untuk difahami tambahan pula ilmu Allah. Memang seumpama air yang ada di jari berbanding seluasnya lautan. Masyallah!

Fakta menarik tentang 3 wanita anggun yang makan tengahari bersama sebentar tadi :-)

~ 3 wanita berdarah B+
~ suami kepada 3 wanita ini berdarah O+
~ anak2 Cik Ketumbar semuanya berdarah B+ (seperti dia)
~ anak2 JJ Bilik Hujung semuanya berdarah O+ (seperti suaminya)
~ anak2 saya pula 2 orang berdarah B+ seperti saya dan 2 orang lagi berdarah O+ seperti ayah mereka

WOW!!!!! Fascinating kan????? Apa pula cerita jenis darah you all??? jom kongsi cerita...

4 comments:

iem2iem said...

saya ada masalah darah. platelet count saya sangat rendah [ saya - minimum tercatat ialah 14/pint / normal ialah 150+ - 450+/pint ]dan ber risiko untuk bleeding dengan sendiri kalau terlau penat [ 3/4 hari tak/kurang tidur atau ada virus infections. lebih teruk kalau ada big cuts. mungkin lama untuk berhenti pendarahan secara semulajadi. kena cepat2 pergi hospital. . .

Anakmami said...

Sdr iem, saya tak dak pengalaman sedemikian. mudah2an you ok. jez for knowledge purpose, macam mana boley jadik macam tu. my hubby dulu platelet rendah masa kena demam denggi.

Speedy No. 9 said...

My blood type is also B. Ingatkan sorang2 jer dalam dunia ni with this blood type:)

Capt MUHAMMAD Azhar said...

aku darah Panglima.

ehehhe..

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009