Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

23 January 2013

Perbualan Hari Ini 22Jan2013

Salam buat semua, tahun ini saya berazam untuk menjadikan blog ini lebih bertambah baik berkongsi ilmu untuk semua.

So I am gonna to share conversations that may benefit to us in our daily lives.

Tempat : pejabat
Saya, Z dan P

Banyak betoi kes bercerai berai sekarang ek?
Dulu susah kita nak dengar pasal cerai cerai nih, sekarang dah macam jadik perkara biasa pulak yea?
Kebanyakkannya tak sabar antara satu sama lain... masa kawan lain, dah kawin lain...
Secara kasarnya, lelaki dan perempuan tak sama dan takkan sama pendapatnya. Memang Allah dah jadikkan macam tu, kalau kita ingat tu, insyaallah, bila kita tak sependapat atau selisih faham dengan suami atau isteri kita, kita lebih berfikir dan bertimbangrasa dengan partner kita tu... try to meet halfway and look the glass as half full. Eh! Korang faham tak aku cakap omputih nih? Oh my english betoi la korang nih... hehehe
Aku la nih kalau geram kat laki aku, aku cakap kat dia, hai... entah manacam mana ler aku boleh sayang kat kau, makin hari makin sayang...
Apa cik abang kata?
Dia senyap ajer la... then senyum so tak jadik ler melarat larat gaduhnya...

So, cuba try tips tu, mana ler tau boleh jadi jambatan ke arah jalan penyelesaian :)

Credit photo is fotosearch.com

Sent from my Galaxy Tab 2

No comments:

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009