Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)
Showing posts with label anakku. Show all posts
Showing posts with label anakku. Show all posts

14 June 2011

Abang Long @ MRSM Transkrian


Semalam Abang Long mendaftar di MRSM Transkrian, Nibong Tebal, Pulau Pinang. Kami sekeluarga kali pertama menjejakkan kaki di Transkrian ni... Nice place, food sedap hehehehe

Mudah2an Abang Long dapat menyesuaikan diri dengan persekitaran yang baru. Sesungguhnya hati saya memang berdebar sebab ini kali pertama akan berjauhan dalam tempoh yang agak lama dengan 'baby' nih... Walau pun dah umur 16 tahun, he is still a baby to me...

Masa berpisah memang sedih. Athirah memang menangis teresak-esak. Mama Azim nih pun tangkap leleh sama hehehehe tapi bila mendengar kata2 Azim, hati jadi sejuk... "Mama, terima kenyataan anak mama nih dah besar. Kalau Azim tak pisah dengan mama sekarang, kita sure akan berpisah kemudian masa Azim masuk universiti."

"Ya Allah, selamatkanlah anak aku nih!!!!!"

dan aku menangis sepanjang perjalanan pulang ke KL...

09 May 2011

It's Mothers Day!

:)) Ini pemberian daripada anak2 sempena Hari Ibu. Saya juga titipkan mms dengan gambar cun kepada Mama saya dan Mak saya.

Cantik kan???

dan gelang manik hasil tangan Athirah...

Puas saya saiko diri sendiri agar tidak menistiskan air mata dengan anak2, takut2 mereka salah faham tapi bila saya baca kad ucapan mereka, saya benteng pertahanan saya roboh seketika :P

Setelah 16 tahun menjadi Mama, saya masih lagi belajar untuk jadi Mama yang terbaik untuk anak2 dan ianya bukanlah tugas yang enteng! Jadi untuk sahabat2 saya yang juga seorang ibu, mama, mak, umi, mother, mommy...

Happy Mother's Day!!!! Kasihnya ibu membawa ke syurga. Begitulah keistimewaannya insan yang digelar IBU. Semoga kita menjadi ibu yang dirahmati dan diberkati Allah hendaknya...

02 March 2011

Athirah 9th & Azhad 7th

Hujung minggu lalu kami membuat satu majlis kecil2an untuk sambutan hari lahir Athirah yang ke 9 dan Azhad yang ke 7. Yang hadir tentulah rakan sekelas mereka.

Kek Azhad - penat gak nak memikirkan karekter apa
yang hendak diletakkan di atas kek tahun ini :P

Athirah - nasib baik tak mintak kek Barbie 2D, legaaaaaa...




Cakes by Aleen :) yummy! Thanks dear...




Semoga anak2ku menjadi yang terbaik untuk agama dan bangsa :)

pst : Aliyah dok usha baeeek punya supaya buat besday party untuk dia pulaks hehehehe

16 February 2011

Anak remajaku pun boleh memikirkan hal ini, apatah lagi politikus2 itu...

Petang tadi di dapur sambil menyediakan makan malam.

Azim : Ma, sepatutnya harga kereta buatan tempatan dijual dengan lebih murah setanding dengan pendapatan rakyatnya. Apasal kat Mesia tak macam tu???

Mama telan ayaq lioq jugak nak jawab nih... tanpa tunggu saya jawab...

Azim : Macam kat India tu... kete depa tak canggih pun tapi affordable by the people. Kenapa juga ek Proton asyik tiru design kete orang lain? tak boleh fikir design sendirik ker? macam inspira tu sejibik tiru mitsubishi. kemudian mitsubishi keluar design kete baru lebih cantik jadik sapa nak beli inspira technology and design lama??? malaysia kan banyak sumber semulajadi, tapi barang2 masih lagi mahal. kenapa tu??

bertubi2 soklan Azim, saya hanya tersenyum...

Azim : Biasa ler kat Mesia nih semuanya politik! Azim rasa kalu Proton tu bukan orang politik yang manage, tentu lain jadiknya...

perlukah saya menjawab soalan anak saya nih yang mana dia sendiri telah menjawabnya hasil pengamatannya sendiri. its sad... really sad... melihatkan politik mesia sekarang...

dan politikus itu masih berbangga rakyat mesia berbilang kaum dan hidup aman... sorry, me and my family has gone beyond 1 Malaysia. we want something useful to inherit to our children and their children. 1 Malaysia only cant guarantee that...

19 November 2010

Topi oh topi





Anak2 bergaya dengan topi masing2 yang dibuat oleh Mai Okinokiyo. Memang puas hati! Cun!!!!

Cuma Aliyah ajer macam ulat sket masa amik gambar, semua blur... last2 dia malas n campak topi. tu la pasal dalam gambar tu si kakak yang pegang topi dia... hehehe

Okinokiyo's hat is double sided so you can wear both ways... jez choose the fabric (cotton and corduroy) and a hat is on the way... dah tentu kena bayar dulu yea When the kids wear the sun and bucket hat, Mama also wanna have one!!!! :P

17 October 2010

Suatu hari di Hari Raya

Gambar ini saya ambil semasa anak2 bergaya menghadiri jamuan hari raya di sekolah agama dan tadika masing2.

Kakak memang hebat kalau bergaya muslimah


Bukan senang tau nak suruh Azhad berbaju melayu lengkap macam nih...

08 September 2010

Siaran Tertunda - 09072010

Sedang saya merayau2 di The Curve, saya terpandang kedai buah2an yang menjual buah mangga besar ni... jadi saya pun terpanggil untuk membeli buah mangga 'giant' nih disebabkan kebesarannya hehehehe kata sales assistant tu buah mangga nih daripada Taiwan dan sebab itu ia dipanggil Taiwan Mango.

beratnya hampir 2kg dan aku menghabiskan lebih RM20 untuk di'ngap'


2 models for Taiwan mango
Aliyah siap kena pikul mangga tu lagik hehehe


duit seposen nampak kecik sangat kan?

lebih kurang 10 inci panjang

sejibik mangga dapat mengisi dua pinggan besar!!!!

and the kids simply love it!

07 September 2010

Siaran Tertunda - 07072010

Aliyah is 3!!!!


Kakak hadiahkan adik pensil warna yang dibeli daripada wang simpanannya.
How thoughtful kan?


Cake by Aleen Omar, yummy!!!!


Jangan siapa2 tiup lilin Aliyah tau!!! Aliyah nak tiup sendiri...




Ramainya nak potong kek tu...


Yea... yeah... dapat hadiah!



Gambar2 ini semuanya daripada mukabuku saya (FB la tu...)

07 June 2010

Anak2 dan Mothers Day

Pagi2 lagi 3 beradik nih dah beratur... Happy Mother's Day!!!!! Huh! Terharu gituh... Terus ambil hp n snap gambar diaorang. Mak nya tak payah gambar la sebab belum mandi lagi masa tu... kang bau sampai ke PC you all hahahahahaaa

Then we all went for brunch and dropped by to buy some groceries including formula milk for the children. While concentrating on which formula stage for the children, one of the Enfagrow consultant, with pleasant smile starting to ask questions on the formula milk that I am using now for the children. Chit chat chit chat she wanted to take a family photo for the company's promotion material and by participating we received this, nice huh?


Kalu korang terperasan gambar nih kuar paper ke majalah ker, jangan ler segan silu nak minta otogerap wa pulak yea... kwang3x


Ini hadiah daripada Abang Long. Sweet kan?


Biasalah kan... choc kan fav Aliyah...


TQ Abang Long...


Sempat gak si cilik tu interframe... hehehehe

29 May 2010

Siaran Tertunda April / Mei 2010 - Bahagian 3

Date : 24 April 2010
Venue : Awana Skyway, Genting Highlands

Actually this is a payback trip to the family after weeks of not going anywhere since mama is facing exams hehe so we just pack and go to Genting Highlands.

OMG Genting has changed a lot. Too many development and just imagine bringing the kids there is a total havoc. Thats why there were no photos of us inside Genting as both of us were busy clinging to the kids. They ran here and there and everywhere hehehehe








Even though it was a short trip, we really had a good time. Anak2 siap buat cadangan tarikh bila nak kembali lagi ke sini... alahai...

08 February 2010

Kids jalan2 and say the darnest thing…

Last Saturday we took the kids for jalan2 enjoying the CNY decorations. We were having a good time indeed. As we walked passing Brabantia’s shop, Azhad noticed a huge rotary cloth drying frame and with a straight face telling me… “Kita tak boleh beli tu sebab Mama tak sampai nak gantung baju”. I just smiled and said “Thank God we are not buying that, kan?” hahahahaaaaa and the drama does not end yet!




Walking back to the parking floor hand in hand with Azhad, I noticed an outlet selling maxi dresses which colours and designs are so sweet. Wondering how much it will cost, I stopped and have a look. “Mama, tak payah ler beli baju tu sebab kalau Mama pakai nanti labuh sangat.” hhuuuwwwaaaaaaaa aku nak gelak ke nak nangis?????


So I passed Azhad to his father hoping he will passed such remarks to his father in return hahahaaaa Aku dengki!!!!!!






I loike the lanterns!!!!!!

To my Chinese friends,
Happy New Year!!!!!

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009