Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

21 March 2008

Apa yang telah berlaku? – Bahagian III


g. Post General Election comments

Terima kasih kepada Minaq Jinggo atas gambar di atas.

Disebabkan tsunami politik semasa PRU12, macam2 berlaku. Ada saudara mara menyindir saya kerana berlainan pendapat, kawan2 tidak bertegur sapa dan email saya bertubi2 menerima surat2 tanpa setem. Semua orang bercerita tentang politik hinggakan blog hiburan turut cerita politik. Ini ombak tsunami lebih 15 kaki di Acheh dulu. Namun, masih ada yang mahu berkata2 dengan pandangan yang berbeza tetapi dengan mesra. Ingin saya ulang sekali lagi... 'Difference in comments and opinions should enrich our minds and not restrict them...' Thanks Our for that!

Selepas mengundi di Sekolah Lai Meng, Jalan Ampang bagi P119 Titiwangsa pada pagi 8 Mac 2008, kami sekeluarga balik ke JB memenuhi jemputan kenduri Kak Long suami saya. Tidaklah saya ketahui X saya itu menyumbang kepada tsunami politik sehingga BN hanya mendapat majoriti mudah berbanding PRU11. Rata2 semua terkejut semasa keputusan PRU12 dipapar di kaca TV malam itu. Kami turut berjaga hingga 3 pagi namum agak kecewa sebab banyak keputusan masih belum diumumkan.

Saya simpati BN kerana kehilangan kepercayaan majoriti rakyat Malaysia. Rakyat mahukan PERUBAHAN. PEOPLE WANT CHANGE! People vote other than BN due to dissatisfaction in crime rates, consumer goods and corruption. People want something to be done. This is modern politics unlike our grandparents. So if your are elected, this is the time to show your commitment and sincerity in doing your duty, or else we see you no more… BN leaders on the other hand, this is the time to redress. Pemimpin kena jaga rakyat dan bukannya rakyat jaga pemimpin, kata pemandu teksi yang membawa kami sekeluarga ke LCCT tempohari. Kalau BN masih jumud dan asyik mengharap rakyat jaga BN, alamat laaaaa… Its time for BN to be transparent, honour the freedom of speech and stop bullshitting the people. Aku sudah muak denagn bobrokkan media perdana yang berfikiran rendah dari anak aku yang sekolah tadika! People are more intelligent and as fast as a speeding bullet will rectify any statement made by you. The people will be watching…

Dalam tempoh 4 atau 5 tahun ini, BA dan BN perlu bekerja keras. BA perlu tunjukkan yang mereka mampu memimpin dan menguruskan Malaysia Inc. dan BN pula perlu memenangi hati rakyat semua… kita tunggu dan lihat… this is what I call the real check and balance in democracy. Stop pointing fingers and start working!

If my Srikandi friends just read and understand my short comments, I am surely they will not done what they have done last Thursday. Gals, I hope the light to revivify our friendship doesn’t have to be like the PRU12 results.

19/03/2008 - 12.53pm

No comments:

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009