Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

15 October 2008

Cepatnya masa berlalu...

Masyallah... masa memang terlalu mencemburui kita... pantas sungguh ia berlalu meninggalkan aku yang masih termanggu-manggu hitung kira samada aku masih boleh mengecapi nikmat Ramadhan pada tahun hadapan. Masa meninggalkan aku yang masih setia menanti mengharap yang berlalu dapat aku tahan dengan kudrat ku yang lemah ini...
.
Tapi apa kan daya... kita harus mengejar masa... Semoga Allah menguatkan iman kita dan mempertingkatkan ibadah keranaNya...
.
Saya amik kesempatan ini untuk membuat ulasan yang amat pendek beberapa DVD yang sempat saya tonton semasa sibuk menyediakan juadah berbuka puasa bulan lepas :P

Agak lama saya tidak menonton animasi binatang bercakap kerana saya muak dengan cinematografi dan jalan cerita yang sama dan dapat dijangka kesudahannya tapi Kung Fu Panda sememangnya memberi kelainan. Saya suka jalan ceritanya... you can do anything as long as you believe in yourself! This movie is for the whole family, because adults will enjoy the movie just as much as their children.

Hancock juga lain jalan ceritanya... menarik... It definitely wasn't your typical superhero movie ; you get biten by spidey or some UV ray shoot you and ta.. da... you are now a super hero... nope... not in this movie. It's more about what would happen if someone with superhero ability is around in modern times. Just imagine... for doing heroic act with his super powers, some properties damaged, people get upset and angry and the politicians are not backing you up either. Hancock is quite original in handling these issues. I liked the media attention and the use of sunglasses as a "mask" of sorts. I really like how Hancock progresses as a character. This isn't really a hero movie where there is a superhero and a super villain; it's more about what it means to be human and relate to other people, to do good things and the desire to be accepted. I think the best part of Hancock is that it's about a superhuman who is just very human. Fun and entertaining.

Ini adalah salah satu filem yang saya tanya banyak kali : Why a sequel??? Kalau anda ada banyak masa, tak tau nak buat apa dan rasa nak layan TV LCD baru anda... ini lah ceritanya... dan kepada penerbit filem ini saya sarankan carilah cerita lain untuk sekuel... aaaagggghhhhhhhh....
.
Jet Li dan Jackie Chan dalam satu filem???? Ia memang menjanjikan aksi kungfu yang padat dan menarik... Jet Li's character is mysterious but delightful twisted role in this fantasy martial arts film that requires a leap of faith into myths, legends and magic. This adventure tale is compelling with a quick and fast martial art scenes. The martial art fights are prolonged but exciting and the storyline is although predictable but entertaining. Not a classic, nor epic, not heavy, just nice... Jackie Chan and Jet Li offer up some good performances in a movie without any real failings. The Forbidden Kingdom is worth rewatching but please... kick that 'mat salleh boy' out from this film!!!!

Saya kecewa dengan filem ini... amat kecewa... bukan kerana Fox Moulder (yang saya gila sangat satu ketika dulu) dan bukan kerana lakonan Gilian Anderson. Juga bukan kecewa dengan cinematografinya cuma... THERE'S NO ALIEN IN THIS MOVIE!!!! This is NOT an X Files story... this is CSI Miami The Movie!

Ada beberapa lagi DVD yang sempat saya tonton... saya beri ulasan kemudian ok?
.
Je veux y croire...
.

No comments:

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009