Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

20 October 2010

2 Novel Untuk Aku!

Tarikh hari nih memang cun… 20/10/2010

Tapi saya bukan hendak bercerita tentang tarikh. Sengaja buat gimik pembukaan hehehehe

Ini cerita minggu lepas. Saya menerima 2 hadiah novel dan bagi peminat buku macam saya ianya sememangnya amat mengujakan (wpun pada masa ini saya ada banyak lagi buku yang belum dihabiskan hehehehe)


...tapi sebelum kita cerita pasal buku ini, jom kita mengimbau kejadian yang berlaku beberapa bulan lepas.

(Bayangkan gambaran ini bersama kepulan asap, sedikit kelabu dan warna hitam putih)

Kekosongan jawatan di bahagian akaun menyebabkan kami mengadakan satu sesi temuduga pada penghujung bulan Jun 2010 yang lalu. Hanya 4 orang calon yang ditemuduga dan salah seorangnya ialah penulis novel yang saya terima sebagai hadiah, Faizal Dzasrik.

Bagi setiap sesi temuduga saya acapkali bertanyakan soalan2 yang sengaja menjurus kepada keluarga, minat dan personaliti calon dan suasana yang santai kerana saya percaya soalan2 menakutkan calon eloklah ditanya oleh pegawai atasan calon berkenaan, lantas kami akan dapat maklumat dan tindakbalas calon dengan lebih tepat sekiranya berbuat demikian.

Sesi temuduga bersama Dzasrik memang ceria kalah Astro Ceria Untuk Kita Ajer… namun saya dapat rasakan beliau memang jujur dan inginkan jawatan ini. Berada di jawatan saya, kita akan dapati segulung ijazah bukanlah satu tiket (konsert Adam Lambert) untuk mendapatkan pekerjaan yang kita inginkan ataupun yang seiring dengan bidang pengajian. Aaaahhhhh realiti kehidupan memang pahit.

Secara peribadi saya rasakan kami memilih Dzasrik berdasarkan karekter dan personaliti beliau yang lebih menyerlah berbanding pengalaman kerjanya.

Novel Burger Del merupakan novel ketiga beliau. Novel remaja yang menyentuh soal kehidupan dengan cara beliau tersendiri. Saya sedang membaca kedua2 novel ini serentak sebenarnya (aku memang giler kuasa dan pelahap) cuma novel Burgel Del terpaksa berebut dengan Azhad. Yup, my almost 7th year old son really amused with the novel. He even colored the graphic inside hehehehe Probably the school kids story lines really catched him.

Jadi, saya memang amat menyarankan novel ini sebagai bahan santai anak2 atau adik2 kita (kita pun ok gak… UB40 kan?) jalan cerita, olahan dan gaya bahasa yang raggi dan sesuwei dengan golongan muda mudi. Daripada menghabiskan masa dengan kerja2 kurang berfaedah lebih baik baca buku nih…

Terjahlah blog dan mukabuku Dzasrik untuk lebih maklumat. Saya tak dapat komisyen untuk iklan ini tau… :P ulasan buku nih kenalah tunggu yea… :)





1 comment:

Faizal Dzasrik said...

Kak Yus, terharu sangat! Rasa bersalah pun ada. Tak tahu pula ada entri ni. TQ so much for everything. May Allah Bless You. Amin. Perghh!

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009