Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

08 September 2011

Apa ke hei ngan orang nih???


Semalam saya and hubby singgah makan kat satu restoran makanan segera. Adalah seorang nih... nak kata mamat cam minah tapi nak kata minah macam mamat. Kan dah was2 tu... hish! geram aku! Kalu adik aku dah lama aku belasah...

Saya buat donno ajer wpun beberapa orang lain dalam restoran tu dok pandang2 dia. Dia suker la menjadi tarikan so asyik sengih2 dan lentok liuk macam penari dok menari tarian lilin. Rambut panjang lurus diikat pony tail, ladies tshirt belang2 with dark color jeans. Yang jelas tangan dan leher dia menampakkan sedikit kejantanan.

Gambar sekadar hiasan ajer tau... bukan betul2 kejadian.
Kalu ikutkan gambar di atas nih, lawa lagi mamat dalam gambar tu hehehe
bukan nak mengutuk tapi kenyataan

Memang saya takkan layan orang seperti ini tapi ada sesuatu pada dia menyebabkan saya ingin berkongsi cerita ini. Selalunya 'mamat minah' confuse cam gini akan merenung lelaki sebab itulah kecenderungannya tapi susah aku nak bahasakan diri mamat minah nih dia dok pandang saya dengan satu pandangan yang berbeza. Bukan tertarik menarik kau memang the bomb yea i know i am gojes kan :P dia dok pandang macam nak sesuatu daripada saya.

Semalam memang saya ada wang tunai dalam handbag dan galaxy tab lagik, lantas catatan teman2 di FB mengenai ragut di kedai mamak menjadikan saya lebih berhati2. Saya telah membuat kira2 dalam kepala otak kalau dia mai kat aku, aku belasah dia dulu, cerita kemudian. Sangkanya, saya ajer yang berperasaan begitu rupanya cik abang pun perasan.

Apa dia nak??? tanya cik abang. Dok tenung semacam ajer??? Dia syok kat you, balas saya. Sesajer buat lawak yang tak lawak, kalu masuk raja lawak sure minggu pertama dah kena undi kuar :)

So apa lagi cepat2 makan and blah. Sampai saya masuk dalam kereta, dia dok pandang saya tanpa berkelip aku memang lawa. Balik rumah saya terus sakit perut yang sangat tapi cik abang tak pulak. Elok ajer... Mulalah saya sangka yang bukan2. mamat minah tu hantar apa2 ke dalam food aku tadik? tapi kena buang prasangka tu jauh2... saya takmo bersekongkol dengan syaitan, lantas terus baca ayat Qudsi dan berdoa agar Allah jauhkan benda2 tu daripada saya dan keluarga saya.

Namun dalam hati, saya masih teringatkan mamat minah tu... Semoga Allah memberi hidayah kepadanya.

No comments:

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009