Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

14 November 2008

Berkhidmat Kerana Allah

.
Saya telah pergi ke Tabung Haji tengahari semalam. Menyimpan duit raya anak2 dan membuka akaun untuk Aliyah bagi membolehkan saya membuat simpanan melalui potongan gaji untuknya. Banyak kali saya berkunjung ke Tabung Haji Cawangan Maju Junction ini tetapi saya tak pernah perasan motto TH kerana saya sangkakan motto Pilihan Utamaku masih terpakai.
.
Namum motto ini memang menarik tertarik (kau memang da bomb!) perhatian saya. Kalau saya membuat bancian soalan "Kamu Berkhidmat Kerana Apa?", saya pasti pelbagai jawapannya dan sudah pasti tarikan wang tidak boleh sama sekali saya ketepikan.
.
Anda nampak apa yang tertulis di belakang tu???? BERKHIDMAT KERANA ALLAH

.
Bukanlah saya untuk mempertikaikan motto itu atau ingin memenuhi kemusykilan di ruang kepala pegawai kaunter berkenaan semasa saya mengambil gambar ini tetapi saya ingin mendalami kenyataan itu sendiri... Maka soalan itu asyik bermain di kotak fikiran dan sudah mencapai gaya 'screen saver' nampaknya hehehe Aku Berkhidmat Kerana Apa????

Ya Allah tetapkanlah imanku hanya padaMu...

Yang pasti soalan itu masih bermain2 dilubuk hati walaupun rezeki sedap ini di depan mata kemudiannya... hehehe




Aku ingin mencapai tahap itu Ya Allah... Tahap shangri-la jika dibandingkan dengan dunia ini. Tahap dimana hati sentiasa memuji namaMu dan mampu senyum dan mendoakan kebahagian kepada mereka yang dengki dan memusuhi. **Kena usaha lebey nih... kalu tengah drive, sure berbakul2 orang aku maki :P**

Hidupku dan matiku hanya padaMu, Ya Allah...
.

No comments:

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009