Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

06 November 2008

Langkah Keselamatan Bagi Wanita Semasa Di Tempat Letak Kereta


Langkah Keselamatan Untuk Wanita / Safety Tip for Ladies

Dunia sekarang selalu menyebabkan wanita sengsara dan merana... Namun kini semuanya akan berubah... wanita sudah menjadi penjana utama ekonomi rumahtangga. Dengan demikian, wanita perlu menjaga diri sendiri sebagai langkah keselamatan kerana fikiran tradisional masyarakat kita masih tebal dimana wanita sering disasarkan sebagai mangsa...

Saya terima email langkah keselamatan ini lengkap dengan gambar dan penerangan. Saya suka! Saya suka! sebab cik abang saya telah mengajar saya tektik ini dan saya ingin kongsikan tektik ini dengan semua wanita yang membaca 'rumah' saya :)


Langkah 1 / Step 1


Pegang kunci kereta dengan membiarkan hujung kunci keluar dari genggaman.
Hold your car key with the hard key pointed out from your finger.


Langkah 2 / Step 2


Jika orang mengekori belakang anda, berlagak seperti tiada apa yang berlaku dan menuju ke kereta anda dengan masih memegang kunci seperti di Langkah 1.
When a suspecious person following you... just pretend you gonna take the car key out to drive out, hold the key like the picture shown in above.


Langkah 3 / Step 3


Bila orang yang tidak dikenali tersebut memulakan tindakan seperti meragut bag anda...
When the stranger start his action to snatch your bag...



Pusingkan lengan anda, cucuk kunci tersebut ke matanya (leher dan perut pun boleh juga tapi kena lebih kuat tusukannya) dan LARI!!!!!! Jika anda tidak mencederakannya, dia pasti mencederakan anda!
You just swing you arm with the key on his face..... then RUN!!!!! Don't be scared to hurt him hard, if he does not hurt, you will!

.

Saya tak tahu siapa yang bersusah payah menyediakan illustrasi ini (bayar model pun mahal tau...hehehe) namun saya ingin mengucapkan terima kasih dan mendoakan kesejahteraannya.
.
Let's show them the GALS POWER!!!!!!
.

No comments:

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009