Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

01 July 2010

FIFA World Cup 2010

Sebenarnya kami sekeluarga bukanlah fanatik bolasepak, namun demam bolasepak FIFA empat tahun sekali nih mengundang idea kepada saya bagi memeriahkan suasana. Dengan itu, kami pun memilih pasukan yang ingin disokong.

Abah dan Abang Long memilih pasukan berdasarkan pencapaian pasukan dan minat terhadap pasukan tersebut. Saya???? Sebab ingin sangat melawat Sepanyol kerana bangunannya yang penuh kesenian, Athirah sebab baju belang biru nampak cantik katanya, Azhad suka warna kuning dan Aliyah suka jagung???? Jadi saya pilihkan satu pasukan Amerika Selatan mengimbangi 3 pasukan Eropah dan masakan Mexico memang gemarkan jagung!!!! OK tak pilihan kami????? hehehehe menangis Presiden FIFA tu baca statement aku!!! kwang3x

Ini pasukan pilihan kami...

Tapi sayang kedudukan hari ini, sudah ada 3 pangkah besar...

Masih ingat cerita jenis darah saya bulan lepas? Bila saya tengok balik pasukan pilihan keluarga saya, rupanya pasukan berdarah O sudah tewas dan hanya pasukan darah B sahaja yang meneruskan perjuangan. Kebetulan yang sungguh WOW kan? Adakah pemain berdarah B lebih baik bermain bolasepak berbanding pemain berdarah O? Saya sanggup buat research nih hehehe dan sudah semestinya Maradona merupakan subjek penyelidikan saya yang pertama hahahahahaaaaa

Piala yang menjadi rebutan semua

3 comments:

Speedy No. 9 said...

Alamak...tinggal Spain jer. Hope they'll survive this morning. Tapi tak pe, kalau Spain kalah boleh sokong Germany:)

Anakmami said...

Saudara Speedy, maaf saya lambat sikit balas nih... apa kata sotong kurita Jerman tu kita goreng pun sodappppppppp hahahahaha

Speedy No. 9 said...

Sudah semestinya. Goreng tepung, masak kicap, tomyam, sotong kangkung etc. Kangkung punya sotong....:( Hahahaha.....Will be indifference watching the final, may the best team wins.....enjoy your weekend

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009