Pic was taken @ Botanical Garden, Penang :)

08 April 2008

Demam ini tak mampu ku tangguhkan lagi...

Sabtu, 5 april 2008, ada Jom Santai @ FRIM, organised by Kelab Sukan dan Kebajikan. I story about it later, banyak gambar wo...


Dalam hidung tersumbat dan suhu badan naik, aku sempat tengok beberapa movie last weekend :P



1. Shutter - filem hantu Siam, manyak syiok ini movie, seram and saspens gilerssssss. Jalan cerita pun bagus. Aku suka babak mak we nih tengok balik gambar yang diambil where the ghost crawling kat depan katil depa tidur then tinggalkan clue what had happen to her. Pesanan, jangan tengok movie nih waktu malam ok?



2. Dunia Baru The Movie - cerita remaja yang tak keterlaluan, sedap2 ditonton. Filem ini filem perjalanan yang bukan saja mengikat beberapa babak dalam satu rally yang panjang, tambahan memberi perkembangan terhadap jalan cerita itu hingga akhir. Malah mungkin ada penonton yang jarang menonton drama Melayu (macam aku), telah terpancing menjadi pengikut baharu drama TV yang sememangnya sudah mendapat tempat ini.



3. DareDevil - maleh aku citer panjang, citernya tak syiok. Tak rugi korang tak tengok. Jalan citer ok sebab ia ikut comic cuma pengolahan cerita wayang agak hambar. Baca komik lagi besh!


4. Fearless - as ever Jet Li's martial art moves are superb tambahan dengan suntingan yang bagus menjadikan babak pertarungan dalam filem ini nampak pantas dan jitu, I am impressed! Babak perkampungan bukit memaparkan permandangan yang indah, seindah gambar Niderq di Surabaya hehehe Morale of the story is berjuang biar hingga ke titisan darah yang terakhir, kebencian hanya akan membuahkan dendam yang tiada kesudahan dan persahabatan hingga ke akhir hayat walaupun beberapa kali disakitkan oleh sahabat baik itu sendiri (macam sama??????)

eh apa tunggu lagi, pi la tengok movie!


Poster Shutter dan DareDevil ehsan Moviesonline.ca
Poster Fearless ehsan About.com
Poster Dunia Baru The Movie ehsan Grand Brilliance

3 comments:

Anonymous said...

me and my kids love to watch Dunia Baru the Series. DBTMovie belum sempat lagi. Adakah ia cerita yg sama DBTS & DBTM or totally jalan cerita yang lain?

~ck~

Anonymous said...

..to me, citer antu siam biasanya meleweh arrrghh, selalu buat saspen tu menurunnn...langung tak thrill.

tapi taktaw laa citer nih cemana..!

~ck~

Anakmami said...

CK, DBTM nih sambungan citer series dia tu ler... jalan cerita dan watak yang sama. If you suka series dia, sure movie dia pun you suka.

citer hantu Korea or Jepun lagi meleweh seh...

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009

Award by Solelymylife on 14 April 2009